Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/92745
Title: Beauty and creativity in a simple choice experiment
Belleza y creatividad en un experimento simple de elección
Keywords: Aesthetic choice experiment;preferences for art;creativity;beauty index;D01;D03;Z11;Experimento de elección estética;preferencias por el arte;creatividad;índice de belleza.;D01;D03;Z11
Publisher: Universidad de Guadalajara
Description: This paper presents the results of a simple choice experiment on two abstract objects, one angular and the other curved, to study the factors that determine the aesthetic decisions of individuals. I test the hypothesis that the level of creativity appreciated in an art work does not influence the agent´s preferences. The evidence supports that claim and that a beauty index may represent the public’s preferences.
Este trabajo presenta los resultados de un experimento simple de elección sobre dos objetos abstractos, uno angular y otro curvo, con el fin de estudiar los factores que determinan las decisiones estéticas de los individuos. Se pone a prueba la hipótesis de que el nivel de creatividad apreciado en una obra de arte no influye sobre las preferencias de los agentes. Se encuentra evidencia a favor de dicha hipótesis y de que un índice de belleza puede representar las preferencias del público.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12104/92745
Other Identifiers: https://econoquantum.cucea.udg.mx/index.php/EQ/article/view/7098
10.18381/eq.v14i2.7098
Appears in Collections:Revista Econoquantum

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.