Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/88104
Title: Intercultural competences in college students
Competencias interculturales en estudiantes universitarios
Keywords: Intercultural communication – Global Education – International Education;Comunicación intercultural – Educación global – Educación internacional
Publisher: Universidad de Guadalajara
Description: This paper shows the results of a pilot study conducted with students who are learning in a foreign language program while pursuing a degree in Tourism at a public university in western Mexico. The aim of this study was to explore to what extentstudents are developing or improving their intercultural competences through the learning of a third language. The methodological design used in the study is mixed and the theoretical perspective that was taken as a reference is internationalization at home, one of whose objectives is the development of intercultural competences.
En el presente trabajo se muestran los resultados de un estudio piloto realizado con estudiantes adscritos a un programa de aprendizaje de lenguas extranjeras, al mismo tiempo que están cursando la Licenciatura en Turismo en una universidad pública del occidente de México. El objetivo de este estudio fue explorar hasta qué punto los estudiantes están desarrollado o mejorando sus competencias interculturales a través del aprendizaje de un tercer idioma. El diseño metodológico que se utilizó en el estudio es mixto, y la perspectiva teórica que se tomó como referencia es el de la internacionalización en casa, que tiene entre sus objetivos el desarrollo de las competencias interculturales.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12104/88104
Other Identifiers: http://dialogossobreeducacion.cucsh.udg.mx/index.php/DSE/article/view/648
10.32870/dse.vi21.648
Appears in Collections:Revista Diálogos Sobre Educación

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.