Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87289
Title: From São Paulo to Seoul: Netflix’s strategies in peripheral markets
De São Paulo a Seúl: las estrategias de Netflix en los mercados periféricos
Keywords: Netflix;Transnational Flow;Brazil;South Korea;Global peripheries;Netflix;Flujo transnacional;Brasil;Corea del Sur;Periferias globales
Publisher: Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades -Universidad de Guadalajara
Description: Aiming to examine Netflix’s strategies in its global expansion and based on the debates on the transnationalization of tv flows, we observe the platform’s presence in two peripheral markets: Brazil and South Korea. In both, we find similar tactics, such as the licensing and commissioning of local content and partnerships with national production companies. Although we identified a recent shift in the company’s strategies from Latin America towards the Asian market, we argue that it is imperative to deconstruct Netflix’s position as a mediator of narratives to and from the “rest of the world”.
Con el objetivo de examinar las estrategias implementadas por Netflix en su expansión global y partiendo de los debates sobre la transnacionalización de los flujos televisivos, nos propusimos observar la presencia de esta plataforma en dos mercados periféricos: Brasil y Corea del Sur. En ambos encontramos tácticas similares, como la concesión de licencias y encargos de contenido local, además de alianzas con productoras nacionales. Aunque identificamos un cambio reciente en las estrategias de la compañía desde América Latina hacia el mercado asiático, argumentamos que se hace imperativo deconstruir la tiene espacio más grande arriba de esta línea.
Other Identifiers: https://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/e8038
10.32870/cys.v2021.8038
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