Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87271
Title: Netflix TV fiction series showrunners’ interaction and communication strategies on Twitter
Estrategias de interacción y comunicación de showrunners de series de ficción televisiva de Netflix en Twitter
Keywords: TV Series;Showrunner;Audience;Netflix;Twitter;Series de televisión;Showrunner;Audiencia;Netflix;Twitter
Publisher: Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades -Universidad de Guadalajara
Description: This paper studies the techniques used by showrunners to communicate with their audience on the social network Twitter. Following a literature review of the television landscape resulting from streaming services and social media, the techniques, content, and audiovisual-textual elements present in the Twitter activity of the showrunners of original Netflix TV series are quantitatively and qualitatively examined. In spite of the heterogeneous activity, the findings indicate repeated use of the TV series’ hashtag, informative/promotional twits, and external links.
Este artículo estudia cómo los showrunners se comunican con su audiencia en la red social Twitter. Tras una revisión literaria sobre el panorama televisivo derivado de la implantación de servicios de streaming y redes sociales, se analizan cuantitativa y cualitativamente las técnicas, el contenido y los elementos audiovisuales y textuales que utilizan en Twitter los showrunners de series originales de Netflix. A pesar de la heterogeneidad de su gestión, los resultados reflejan un uso reiterado del hashtag de la serie de televisión, de los tuits informativos/promocionales y de los enlaces externos.
Other Identifiers: https://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/e7772
10.32870/cys.v2021.7772
Appears in Collections:Revista Comunicación y Sociedad

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.