Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87252
Title: Why do candidates attack? Explanatory factors in negative television political advertising
¿Por qué los candidatos atacan en campaña? Factores explicativos en la publicidad política televisiva
Keywords: Publicidad política;Campañas negativas;Spots;Elecciones;México;Political advertising;Negative campaigns;Spots;Elections;Mexico
Publisher: Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades -Universidad de Guadalajara
Description: Facing the concern of increasing incivility in political campaigns, we present a content analysis of negative advertising broadcast in four Mexican presidential elections, to explain the factors that shape their treats and likelihood of emission (2000 to 2018, N=108). Three factors are significant: competitiveness of the elections raises the likelihood of attacks; strict regulation makes them subtler, and party ideology determines the tactics followed.
Frente a la preocupación por el tono crecientemente negativo de las campañas electorales, se presenta un análisis de contenido de spots negativos emitidos en las últimas cuatro elecciones presidenciales mexicanas, que explica los factores que moldean sus características y probabilidad de emisión (2000 a 2018, N= 108). Hallamos tres factores relevantes: la competitividad de la contienda hace más probable que se emitan ataques; la regulación restrictiva hace que sean más indirectos; y la ideología partidista determina las tácticas a emplear.
Other Identifiers: https://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/e7573
10.32870/cys.v2020.7573
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