Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87222
Title: Television audience measurement: the challenge posed by video streaming platforms
La medición de la audiencia televisiva: desafíos ante las nuevas plataformas de video
Keywords: Audience;Audience measurement;OTT;Television;Video streaming platforms;Audiencia;Audimetría;Televisión;Plataformas de streaming de video;OTT
Publisher: Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades -Universidad de Guadalajara
Description: This article analyses the different television audience measurement (TAM) systems used in European countries and reflects on the challenges posed by the arrival of new competitors, such as over-the-top (OTT) service providers, in the current media landscape. The results show that although tam companies are trying to adapt to these changes, their systems and methods still ignore important new players like Netflix and are yet to reflect the audiovisual content consumption habits of today’s audiences.
Tras estudiar los sistemas de medición de la audiencia televisiva en diferentes países, se reflexiona sobre los desafíos de la audimetría en el escenario mediático actual ante la llegada de nuevos competidores como las OTT. Los resultados demuestran que se está haciendo un esfuerzo por adaptarse a esos cambios, pero la audimetría aún no refleja el consumo real al dejar al margen a nuevos e importantes actores como Netflix.
Other Identifiers: https://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/e7284
10.32870/cys.v2020.7284
Appears in Collections:Revista Comunicación y Sociedad

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