Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87159
Title: Electoral campaign on the Internet: Planning, impact and viralization on Twitter during the Spanish general election, 2015
La campaña electoral en Internet: planificación, repercusión y viralización en Twitter durante las elecciones españolas de 2015
Keywords: Political communication;election campaign;Internet;Twitter;Spain;Comunicación política;Campaña electoral;Internet;Twitter;España
Publisher: Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades -Universidad de Guadalajara
Description: This study focuses on the partisan use of Twitter in the Spanish general election, 2015. The aim is to asses whether the strategy designed by the parties is equivalent to the result in terms of viralization. The methods used to study this social media were interviews to campaign managers and content analysis of messages published on the Internet. The results show that the strategy on Twitter is not successful when traditional media impact is not considered.
Este estudio se centra en el uso partidario de Twitter en las elecciones generales de 2015, en España. El objetivo es conocer si la estrategia y planificación diseñada por los partidos tiene equivalencia con el resultado, en términos de viralización. Como método se aplican entrevistas a responsables de campaña y un análisis de contenido de los mensajes publicados. Las conclusiones permiten detectar que la estrategia en Twitter no resulta exitosa si no se considera la repercusión mediática tradicional.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87159
Other Identifiers: http://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/6423
10.32870/cys.v0i29.6423
Appears in Collections:Revista Comunicación y Sociedad

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.