Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87017
Title: The agenda setting hypothesis in the new media environment
The agenda setting hypothesis in the new media environment
Keywords: Agenda setting;new media;Twitter;weblog;media agenda;Agenda setting;nuevos medios;Twitter;weblog;agenda mediática
Publisher: Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades -Universidad de Guadalajara
Description: The aim of this paper is to review the literature that discusses the basic premises of theoretical and empirical studies on Agenda Setting theory, and to propose a “new frontier” in the relationship between traditional elite media and new media. The objective is to explore the extent to which the dynamics of the flow of information created in new media –particularly in blogs and Twitter– is distorting the boundaries of the traditional postulates of this theoretical perspective.
El objetivo de este trabajo es realizar una revisión de la literatura que discute premisas básicas de los estudios teóricos y empíricos realizados desde la teoría de la Agenda Setting y propone una “nueva frontera” en la relación entre los medios tradicionales de elite y los nuevos medios. Se procura explorar en qué medida la dinámica de circulación de información generada en los nuevos medios –fundamentalmente en los blogs y Twitter– está sesgando los límites existentes en los postulados tradicionales de esta perspectiva teórica.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87017
Other Identifiers: http://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/2929
10.32870/cys.v0i28.2929
Appears in Collections:Revista Comunicación y Sociedad

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