Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/94571
Title: EL Spanish language learning in the us: Exploring learners’ attitudes and motivation in two sociocultural contexts
EL aprendizaje del español en Estados Unidos: Explorando las actitudes y la motivación de los estudiantes en dos contextos socioculturales
Keywords: Attitudes;context;motivation;learning;Spanish;Actitudes;contexto, motivación;aprendizaje;español
Publisher: Departamento de Lenguas, Universidad de Guadalajara
Description: In this study, we explore the attitudes, expectations, and motivation of college-level learners of Spanish in two distinct contexts in the US: Southwest Texas and Southern Minnesota. Based on the role that Spanish plays in the current socio-cultural climate, perceptions of the language and its culture, and results from a survey questionnaire, we argue that national discourses and deeply held social beliefs about Spanish and its speakers affect, in expected and unexpected ways, students’ motivational drive to learn Spanish in formal instructional settings.
En el presente estudio, examinamos actitudes, expectativas y motivaciones de estudiantes de español en el nivel preparatoria en dos diferentes contextos de Estados Unidos: el suroeste de Texas y el sur de Minnesota. Con base en el papel que juega el idioma español en el ambiente sociocultural actual, las percepciones de la lengua y su cultura, así como los resultados de una encuesta, dilucidamos que los discursos nacionales y las creencias sociales profundamente arraigadas respecto del español y sus hablantes afecta, tanto esperada como inesperadamente, la motivación de los estudiantes para aprender español en el marco de escenarios educativos formales.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12104/94571
Other Identifiers: http://verbumetlingua.cucsh.udg.mx/index.php/VerLin/article/view/79
10.32870/vel.v0i8.79
Appears in Collections:Revista VERBUM ET LINGUA

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.