Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/94537
Title: Autonomous Language Learning When Language Is a Social Practice: Implications for Teacher Educators
Keywords: Autonomous language learning;;learning strategies;;self-regulation;;socio-cultural learning;;language practices;Aprendizaje autónomo de idiomas;estrategias de aprendizaje;autorregulación;aprendizaje socio-cultural;prácticas del idioma
Publisher: Departamento de Lenguas, Universidad de Guadalajara
Description: This article presents a discussion of autonomous language learning within newer understandings of language and language development. After providing a brief literature review of what good language learners do and the onset of autonomous language learning in the 1980s, the article moves forward topresent-day understandings of language, and the role that autonomous language learning has within socio-cultural views of language. The article ends with implications for teacher educators who must prepare the next generation of language learners.
El presente artículo discute el tema del aprendizaje autónomo de idiomas en el marco de conocimientos más actuales sobre el lenguaje y su desarrollo. Después de presentar una breve reseña de la literatura sobre lo que hacen los buenos aprendices de idiomas y del comienzo del aprendizaje autónomo de lenguas en la literatura en la década de los años ochenta, el artículo continúa con las formas más actuales de entender el lenguaje y el papel que desempeña el aprendizaje autónomo de idiomas dentro de perspectivas socioculturales del lenguaje. El artículo termina con las implicaciones para los maestros que deben preparar a la siguiente generación de aprendices de lenguas.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12104/94537
Other Identifiers: http://verbumetlingua.cucsh.udg.mx/index.php/VerLin/article/view/44
10.32870/vel.v0i5.44
Appears in Collections:Revista VERBUM ET LINGUA

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.