Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87599
Title: Analysis and implications of the Reform to article 18 constitutional in Human Rights
Analisis e implicaciones de la Reforma al artículo 18 constitucional en materia de Derechos Humanos
Keywords: Reform;Prison system;Human Rights;Indigenous;Prison Population;Law;Reforma;sistema penitenciario;Derechos Humanos;indigenas;población carcelaria;Derecho
Publisher: Universidad de Guadalajara
Description: The 18 article of the Constitution has undergone several reforms over time; the most significant for its current situation, was made on June 10, 2011. Its importance has its relevance based on Human Rights: it is around them that the prison system should be organized. This requires implementing new programs, aimed at both persons deprived of their liberty, as officials who work in this system. After nearly five years of its publication, many key points should be examined and harmoniously modified to achieve the aims of the reform
El artículo 18 constitucional ha sufrido varias reformas a través del tiempo; la más significativa, por su incidencia actual, es la que tuvo lugar el 10 de junio de 2011. Su importancia tiene relevancia por su base en los Derechos Humanos: es en torno a éstos que el Sistema Penitenciario debe organizarse. Para ello es necesario implementar nuevos programas, dirigidos tanto a las personas privadas de la libertad, como a funcionarios que laboran dentro de este sitema. A casi cinco años de su realización, son muchos los puntos neurálgicos que deben ser examinados y, de manera armoniosa, modificarse para alcanzar los fines de la reforma.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87599
Other Identifiers: http://www.derechoglobal.cucsh.udg.mx/index.php/DG/article/view/92
10.32870/dgedj.v0i6.92
Appears in Collections:Revista Derecho Global

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.