Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87213
Title: Media competence in fan practice: intertextuality in the telenovela Liberdade, Liberdade
La competencia mediática en la práctica de los fans: intertextualidad en la telenovela Liberdade, Liberdade
Keywords: Media competence;Telenovela;Fandom;Twitter;Competencia mediática;Telenovela;Fandom;Twitter
Publisher: Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades -Universidad de Guadalajara
Description: Media competence involves the mastery of knowledge, abilities and individual attitudes regarding content. Ferrés and Piscitelli (2015) propose a methodology for evaluating the development of this phenomenon in participatory culture. Using this theoretical framework, this paper attempts to reflect upon the dimensions of media competence operating in Twitter profiles of Lady Revolution (Liberdade, Liberdade) fans.
La competencia mediática involucra el dominio de conocimientos, habilidades y actitudes de los individuos en relación a los contenidos. Ferrés y Piscitelli (2015) proponen una metodología para evaluar el desarrollo del fenómeno en la cultura participativa. Este artículo tiene el objetivo de analizar las dimensiones de la competencia mediática que están en operación en los perfiles ficticios de personajes creados por los fans de Liberdade, Liberdade en la red social Twitter.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87213
Other Identifiers: http://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/e7172
10.32870/cys.v2019i0.7172
Appears in Collections:Revista Comunicación y Sociedad

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.