Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87196
Title: Youth literacy in times of transmedia narrations
Lectoescritura juvenil en tiempos de narraciones transmedia
Keywords: Transmedia narrations;information literacy;youth;reading/writing practices;fanfiction;Narraciones transmedia;prácticas de lectoescritura;jóvenes lectores;convergencia;fanfiction.
Publisher: Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades -Universidad de Guadalajara
Description: Within the frame of an international research concerning digital literacy, the objective of this article is to analyze reading/writing practices and informal learning strategies of students in Colombian public schools related to transmedia narrations. Based on a qualitative approach and ethnographic methodology, the result is a descriptive study of the competences acquired by young readers through the appropriation of these narratives.
En el marco de una investigación transnacional sobre alfabetismos digitales, el objetivo fue estudiar las prácticas de lectoescritura de estudiantes de colegios públicos colombianos en relación a las narraciones transmedia. Sostenido en un enfoque cualitativo y metodología etnográfica, el resultado es un análisis descriptivo sobre las dinámicas y competencias de los jóvenes a partir de la apropiación de estas narrativas. 
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87196
Other Identifiers: http://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/7003
10.32870/cys.v0i33.7003
Appears in Collections:Revista Comunicación y Sociedad

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.