Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87148
Title: Electoral television advertising and persuasion in Puebla 2010. An approach from Critical Discourse Analysis
Publicidad electoral televisiva y persuasión en Puebla 2010. Una aproximación desde el Análisis Crítico del Discurso
Keywords: Discursive genres;spots;elections;style;democracy;Géneros discursivos;spots;elecciones;estilo;democracia
Publisher: Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades -Universidad de Guadalajara
Description: This paper proposes the analysis of discursive genres in political communication, with emphasis on electoral spots. The corpus considered the spots of the election for governor of the state of Puebla, Mexico, in 2010. The findings reveal the discursive, standardized configuration of the spots under the principles of credibility and political legitimacy of representative democracy.
El trabajo propone el análisis de los géneros discursivos en la comunicación política, con énfasis en los spots electorales. El corpus consideró los spots de la elección para gobernador del estado de Puebla, México, en 2010. Los hallazgos revelan la configuración discursiva estandarizada de los spots, bajo los principios de verosimilitud y legitimación política de la democracia representativa.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87148
Other Identifiers: http://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/6281
10.32870/cys.v0i29.6281
Appears in Collections:Revista Comunicación y Sociedad

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.