Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87110
Title: Explanatory variables of videogame audience among Spaniards under 25 years of age
Variables explicativas de la audiencia de videojuegos entre los españoles menores de 25 años
Keywords: Videogames;youth;adolescents;consumption;time of use of videogames;Videojuegos;jóvenes;adolescentes;consumo;tiempo de uso de videojuegos
Publisher: Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades -Universidad de Guadalajara
Description: The growing popularity of videogames has not gone without controversy, projecting the moral panic that goes hand in hand with the development of most media. The study presented here indicates the main characteristics of videogame consumption among Spaniards younger than 25 years of age. In order to do this, the consumption time is used as the main dimension. This way, the profile of heavy users is identified.
La creciente implantación de los videojuegos no ha estado exenta de controversias, proyectándose el pánico moral que viene acompañando el desarrollo de la mayor parte de los medios de comunicación. El estudio que aquí se presenta fija las características principales del consumo de videojuegos entre los españoles menores de 25 años. Para ello, se utiliza el tiempo de consumo como principal dimensión. Así, se identifica el perfil de los denominados heavy users (fuertes usuarios).
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87110
Other Identifiers: http://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/4421
10.32870/cys.v0i25.4421
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