Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.12104/87048
Title: | El “análisis de los marcos” en el discurso de Bush (septiembre 11 de 2001) |
Keywords: | frame analysis;framing;political discourse;metaphors;national identity;análisis de los marcos;enmarcar;discurso político;metáforas;identidad nacional |
Publisher: | Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades -Universidad de Guadalajara |
Description: | The aim of this paper is to describe and analyze the discourse utilized by President George Bush after the terrorist attacks on September 11, 2001. I carried out the analysis of the discourse strategies used by the main actors involved in justifying of the war on their foes. As a method for analyzing the discourse I relied on frame analysis. Framing involves selecting certain aspects of the reality perceived into a text in order to endorse definitions of the protagonist, antagonist and the conflict and then to propose some alternatives for the solution of said conflict. El objetivo de este trabajo es el de describir y analizar el discurso empleado por el presidente George Bush en la coyuntura del atentado terrorista del 11 de septiembre de 2001. Con este propósito analizo las estrategias discursivas empleadas por los principales actores involucrados para justificar una guerra contra sus adversarios. Como método, en el estudio de discurso, aplico el “análisis de los marcos” (frame analysis); “enmarcar” (framing) significa seleccionar determinados aspectos de la realidad percibida en un texto, para con este propósito promover una definición del protagonista, del antagonista, del problema y recomendar alternativas para la solución del problema. |
URI: | https://hdl.handle.net/20.500.12104/87048 |
Other Identifiers: | http://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/3982 10.32870/cys.v0i6.3982 |
Appears in Collections: | Revista Comunicación y Sociedad |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.