Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87025
Title: Todas las industrias son culturales: crítica de la idea de “industrias culturales” y nuevas posibilidades de investigación
Keywords: cultural industries;cultural consumption;critique;theory;method;industrias culturales;consumo cultural;crítica;teoría;método
Publisher: Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades -Universidad de Guadalajara
Description: Although the categories of cultural industries and cultural consumption are useful resources in valuable research, they carry certain troubles. This text shows how its usage obstacles some research possibilities, and how giving them up may open new possibilities. Highlighting the “cultural” character of certain specific industries and forms of consumption obscures the cultural analysis of other industries and forms of consumption.
Aunque las categorías “industrias culturales” y “consumo cultural” resultan útiles en valiosas publicaciones, no están exentas de problemas. Este texto muestra cómo su uso obstruye algunas posibilidades de investigación y cómo dejar de usarlas abre nuevas posibilidades. Destacar el atributo “cultural” de algunas industrias y consumos, en particular, oculta la relevancia cultural de todas las demás industrias y consumos, y así se obstaculiza el estudio de otras industrias y consumos desde perspectivas culturales.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12104/87025
Other Identifiers: http://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/3833
10.32870/cys.v0i8.3833
Appears in Collections:Revista Comunicación y Sociedad

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.