Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/86911
Title: Revisiting the study of audiences in Colombia
Re-visitando los estudios de recepción/ audiencias en Colombia
Keywords: Reception;audiences;cultural consumption;communication studies;recepción;audiencias;consumo cultural;estudios de comunicación
Publisher: Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades -Universidad de Guadalajara
Description: This contribution reviews the continuities, shifts and ruptures in the research agenda of reception analysis in Colombia in the last five decades. The argument is made that in the study of audiences researchers are increasingly interested in the pedagogical -as opposed to the political-, dimension of media reception. Attention to young publics has also replaced the previously dominant focus on popular ones.
El propósito del artículo es analizar algunas continuidades, desplazamientos y rupturas en los estudios de recepción y audiencia en Colombia durante las últimas cinco décadas. Se plantea que los estudios sobre la recepción/ audiencias han perdido su vínculo político, el cual ha sido sustituido por una vocación pedagógica interesada en la recepción crítica de medios. Esto ha marchado paralelo a un desplazamiento de los sujetos populares a los sujetos infantiles y juveniles en este tipo de estudios.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12104/86911
Other Identifiers: http://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/1112
10.32870/cys.v0i16.1112
Appears in Collections:Revista Comunicación y Sociedad

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.