Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/86854
Title: Scenes of reading and Cultural Industry: The case of self-help books
Escenas de lectura e industria cultural: el caso de los libros de autoayuda
Keywords: Books;self-help;readers;cultural industry;consumption;Libros;autoayuda;lectores;industria cultural;consumo
Publisher: Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades -Universidad de Guadalajara
Description: In this article we tackle a genre of particular relevance in the global publishing market: the self-help literature. Taking place at a city of Argentina, and through analysis of representations, experiences, and practices of reading, we recover singular readings of the self-help books, finally revealing the plot that weaves with the system of cultural industries.
En este artículo abordamos un género de particular relevancia en el mercado editorial mundial: la literatura de autoayuda. Teniendo como escenario una ciudad argentina, y mediante el análisis de representaciones, experiencias y prácticas lectoras, recuperamos singulares apropiaciones de los libros de autoayuda, revelando finalmente la trama que se entreteje con el sistema de las industrias culturales.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12104/86854
Other Identifiers: http://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/202
10.32870/cys.v0i19.202
Appears in Collections:Revista Comunicación y Sociedad

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