Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/86847
Title: Voters’ assessment about media electoral coverage of the 2009 election for governor in Monterrey
Evaluación del desempeño de los medios informativos en las elecciones de 2009 en Monterrey
Keywords: Electoral news;audiences;cultural studies;credibility and uses of political news;Audiencias;cobertura electoral;estudios culturales;comunicación política;credibilidad y uso de información política
Publisher: Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades -Universidad de Guadalajara
Description: This work presents the results of a telephone survey in the metropolitan area of Monterrey (Mexico), in which respondents assessed newspapers and television news programs’ coverage of the 2009 electoral campaign to the governorship of the state of Nuevo León. Surveyed participants found media coverage was objective, balanced and useful to inform their knowledge of the political alternatives.
Poco se sabe sobre los usos y lecturas de las noticias electorales por parte de votantes mexicanos. Los resultados de esta encuesta telefónica por muestreo en Monterrey, Nuevo León, discutidos desde la perspectiva de los estudios culturales, indican que los votantes de esa ciudad consideraron objetiva, balanceada y útil la cobertura de sus medios informativos sobre la campaña electoral a la gubernatura del Estado de Nuevo León de 2009.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.12104/86847
Other Identifiers: http://www.comunicacionysociedad.cucsh.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/195
10.32870/cys.v0i18.195
Appears in Collections:Revista Comunicación y Sociedad

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.