Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://hdl.handle.net/20.500.12104/94516
Registro completo de metadatos
Campo DCValorLengua/Idioma
dc.creatorRaussert, Wilfried-
dc.date2014-06-01-
dc.date.accessioned2023-09-01T19:42:06Z-
dc.date.available2023-09-01T19:42:06Z-
dc.identifierhttp://verbumetlingua.cucsh.udg.mx/index.php/VerLin/article/view/23-
dc.identifier10.32870/vel.v0i3.23-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12104/94516-
dc.descriptionThe essay starts with the historian Ira Berlin’s assumption that African American culture is specifically shaped through continuous processes of deterritorialization and reterritorialization. Through the analysis of exemplary texts by Olaudad Equiano, Ralph Waldo Ellison, and Edwidge Danticat, the essay tracesshifting paradigms within the narration of black mobility in African American literature from late eighteenth-century colonial America to the present. The essay tracks narrative strategies that African American writers employ to tell stories of displacement and relocation. At the center of this discussion is the question of the respective author’s positioning through discourse in the larger contexts of postcolonial, subaltern and decolonial studies perspectives.en-US
dc.descriptionSin resumenes-ES
dc.formatapplication/pdf-
dc.languagespa-
dc.publisherDepartamento de Lenguas, Universidad de Guadalajaraes-ES
dc.relationhttp://verbumetlingua.cucsh.udg.mx/index.php/VerLin/article/view/23/24-
dc.rightsDerechos de autor 2014 Verbum et Lingua: Didáctica, lengua y culturaes-ES
dc.sourceVerbum et Lingua: Didáctica, lengua y cultura; Nr. 3 (2014): Verbum et Lingua, Año 2, No. 3 enero-junio 2014; 8-21de-DE
dc.sourceVerbum et Lingua: Didáctica, lengua y cultura; No. 3 (2014): Verbum et Lingua, Año 2, No. 3 enero-junio 2014; 8-21en-US
dc.sourceVerbum et Lingua: Didáctica, lengua y cultura; Núm. 3 (2014): Verbum et Lingua, Año 2, No. 3 enero-junio 2014; 8-21es-ES
dc.sourceVerbum et Lingua: Didáctica, lengua y cultura; No 3 (2014): Verbum et Lingua, Año 2, No. 3 enero-junio 2014; 8-21fr-FR
dc.sourceVerbum et Lingua: Didáctica, lengua y cultura; N. 3 (2014): Verbum et Lingua, Año 2, No. 3 enero-junio 2014; 8-21it-IT
dc.source2007-7319-
dc.source10.32870/vel.v0i3-
dc.subjectmigrationen-US
dc.subjectmobilityen-US
dc.subjectsubalternen-US
dc.subjectdecolonialen-US
dc.subjectnarrationen-US
dc.titleNarrating African American Migrations: Mobile Literary Voices and Shifting Narrative Strategieses-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.typeEnsayoses-ES
dc.coveragePúblico generales-ES
Aparece en las colecciones:Revista VERBUM ET LINGUA

Ficheros en este ítem:
No hay ficheros asociados a este ítem.


Los ítems de RIUdeG están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.