Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.12104/3707
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.creatorde León Vázquez, Salvador; ITESO
dc.date2015-06-22
dc.date.accessioned2015-09-10T19:22:46Z
dc.date.accessioned2015-09-15T16:36:37Z-
dc.date.available2015-09-10T19:22:46Z
dc.date.available2015-09-15T16:36:37Z-
dc.identifierhttp://revistascientificas.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/2028
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12104/3707
dc.descriptionThis article looks for the place occupied by the studies of communication production in the communication field (and how these research works have been structured). Historically, it has had preoccupations in order to understand how the mass media are connected with sociopolitical actors, and how the symbolic production process from mass media has a link with the economical, political and sociocultural processes.en-US
dc.descriptionEn este texto se pretende explorar el sitio que ha ocupado el estudio de la producción de comunicación mediática y cómo ha sido armada en el contexto de la conformación e institucionalización del campo de estudio de la comunicación. Históricamente, se ha mantenido una preocupación fundamental por entender cómo las organizaciones mediáticas confluyen con otros actores sociopolíticos, y cómo los procesos de producción simbólica se conectan desde los medios con otros procesos económicos, políticos y socioculturales.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherCentro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades -Universidad de Guadalajaraes-ES
dc.relationhttp://revistascientificas.udg.mx/index.php/comsoc/article/view/2028/1792
dc.rightsCopyright (c) 2015 Comunicación y Sociedades-ES
dc.sourceComunicación y Sociedad; Núm. 9 (2008); 145-173es-ES
dc.source0188-252X
dc.subjecten-US
dc.subjectfield of research; theories of communication; public opinion; journalismen-US
dc.subjectes-ES
dc.subjectcampo de estudio; teorías de comunicación; opinión pública; periodismoes-ES
dc.titleen-US
dc.titleNotas para una exploración teórica sobre los estudios de producción de comunicación mediática (periodismo, opinión pública y comunicación política)es-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeen-US
dc.typeen-US
dc.typeArtículo evaluado por pareses-ES
dc.typees-ES
Appears in Collections:Revistas Científicas

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in RIUdeG are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.